Nieuws

In gesprek met de oprichters van Search-On

Beiden komen ze uit een klein dorp. De een uit Zeeland, de ander uit Gelderland. Twee ondernemende types die elkaar ontmoetten in de ‘grote’ stad Amsterdam. Met een heldere visie, een hoofd bomvol ideeën en een batterij aan energie besloten zij de uitdaging aan te gaan. Ze startten hun eigen recruitment bureau Search-On. Nu zo’n 1,5 jaar geleden. Leer de oprichters Floris & Jordy beter kennen!

Vertel eens, wie zijn jullie?

Floris: ‘’Ik ben Floris van Hall, 32 jaar oud. Geboren en getogen in Heelsum. Een klein dorpje omgeven door prachtig groen. Als ik mezelf zou moeten beschrijven, zou ik zeggen dat ik een enthousiaste, gedreven en tot op het bot positieve vent ben. Dit heb ik mede te danken aan mijn moeder die mijn grote voorbeeld is. Ook zij was ondernemer en van haar heb ik de haal-alles-uit-het-leven-mentaliteit. Ik ben iemand die nooit opgeeft, altijd voor het maximale gaat en ontzettend veel plezier uit het leven haalt. Privé, maar ook zeker zakelijk. Mensen blij maken en verwennen staat bij mij op nummer één. Niet voor niets startte ik als jonge Floris aan de hotelschool. Verder heb ik altijd veel gereisd en op veel diverse plekken gewoond. Leeuwarden, Zuid-Afrika, Londen, Amsterdam, ik heb ze allemaal mijn woonplaats mogen noemen. Op dit moment is ‘t zogenoemde cirkeltje rond en woon ik weer in het prachtige Heelsum. Reizen, sporten en lekker eten & drinken zijn dingen waar ik van houd.’’

Jordy: ‘’Mijn naam is Jordy, 28 jaar oud en geboren in een klein dorp in Zeeland. Mijn familie zit vol ondernemers en dus is het ondernemerschap mij met de paplepel ingegoten. In 2014 verliet ik dit warme nest en verruilde ik het rustige Zeeland voor het bruisende Amsterdam voor mijn studie. Na deze studie ben ik de recruitment wereld ingerold. Hier heb ik in een aantal jaar mooie stappen mogen maken. Van het managen van een team tot het opzetten van nieuwe markten.’’

 

 

 

 

 

 


Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

Jordy: ‘’Dat was in Amsterdam. Hier hebben wij nauw samengewerkt en mooie successen geboekt. Het ondernemerschap lonkte bij allebei en dus besloten we dat 2021 ons jaar moest worden. Het jaar waarin we alles aan de kant hebben gezet en voor de volle 100% voor ons eigen bedrijf gingen. Daar was Search-On.’’

Was het contact tussen jullie meteen goed?

Floris: ‘’Zeker. Jordy is een gouden gozer. Enthousiast en ondernemend. In mijn ogen de ideale persoon om een bedrijf mee te starten. Wij delen dezelfde normen en waarden. Misschien omdat we allebei uit een klein dorp komen, haha.’’

Wat is jullie zakelijke achtergrond?

Floris: ‘’Ik ben op mijn 15e begonnen met werken in diverse restaurants en hotels van bekende ketens zoals het Hilton. Ook nog een tijdje bij een uitzendbureau gezeten waar ik diverse rollen heb bekleed. Denk aan: waiter, banqueting employee, bartender en chef. Daarnaast moest er natuurlijk ook gestudeerd worden. Dit deed ik – na een afgeronde mbo hospitality management – aan de hotelschool in Leeuwarden. In deze periode ben ik voor mijn minor naar Zuid-Afrika gereisd en heb ik stage gelopen in Londen, bij een van de grootste hotels in Europa. Daar daar ben ik doorgegroeid naar rollen als supervisor, guest service manager, duty manager en stuurde ik teams van +10 man aan. Het was een prachtige tijd, maar Amsterdam riep. Hier startte ik in de recruitment en werd ik topbiller. Ik stuurde een team aan en startte meerdere markten totdat Jordy en ik besloten ons eigen concept Search-On de volledige aandacht te geven. ’’

Jordy: ‘’Mijn twee studies waren gericht op commercie. Verder veel in de horeca gewerkt voor bekende chefs, maar ook veel zakelijke events gedaan. Van barista tot barman. Toen ook de recruitment ingerold waar ik 3+ jaar ervaring heb opgedaan bij een internationaal recruitment bedrijf. Hier heb ik meerdere markten geopend, junioren opgeleid en teams van 5+ mensen aangestuurd.’’

Waar staat Search-On voor?

Jordy: ‘’Search-On is hét specialistische recruitment bureau als het gaat om marketing. Wij kennen de markt als geen ander en zetten de klant – de kandidaat en de organisatie – altijd op nummer één. Een langdurige, gezonde, intense en vriendelijke relatie is waar wij voor gaan. Zo hebben wij altijd een oplossing als het gaat om het vinden van de juiste uitdaging of de geschikte kandidaat voor een openstaande functie. Door onze expertise, persoonlijke aanpak en focus weten wij zowel de klant als de kandidaat goed te bedienen binnen de tijd die nodig is.’’

Floris: ‘’Daarnaast geloven wij in het verbeteren van onze eigen service door samenwerkingen aan te gaan met innovatieve partijen. Denk aan: unieke (AI) software tools, live databases, recruitment systemen en ga zo maar door. Zo maken wij onze service nog effectiever en beter.’’

Welke uitdagingen zien jullie in de arbeidsmarkt?

Jordy: ‘’We kunnen er niet omheen: de markt is schaars. Veel professionals kiezen ervoor om te gaan freelancen, terwijl de klant de voorkeur heeft om iemand vast in dienst te nemen. Positief hieraan is wel dat junioren sneller de kans krijgen zichzelf te bewijzen. Er wordt ruimte gemaakt om mensen op te leiden.’’

Floris: ‘’Een groot groeiend tekort aan (marketing)mensen. Kandidaten vinden flexibiliteit steeds belangrijker. Thuiswerken, in het buitenland werken of hybride. 100% op kantoor is echt verleden tijd. Voorheen moesten kandidaten hun best doen een job te krijgen, nu is dat totaal omgekeerd. Werkgevers moeten alles uit de kast halen en laten zien dat ze het allerbeste voor hebben met hun werknemers. Anders komen ze niet. Daarbij is snel schakelen ontzettend belangrijk. Iets waar het nog weleens misgaat. Kandidaten worden aan alle kanten benaderd en moeten geprikkeld blijven worden. Een late reactie of te veel gesprekken en de kandidaat is weg. Blijven opletten dus. En vooral ook creatief zijn. Je moet opvallen. Opvallen met video, met de inzet van socials of met de inhoud van de vacature. Zo vinden kandidaten het steeds belangrijker om bij te kunnen dragen aan de maatschappij.’’

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Jordy: ‘’Ondanks dat we nog maar redelijk kort bezig zijn, hebben we al mooie samenwerkingen lopen met A-klanten. Hier zijn we super dankbaar voor en stiekem ook wel trots op. Omdat wij allebei niet de types zijn om achterover te leunen, blijven we verbeteren en dromen. Zo willen we binnen 5 jaar uitgegroeid zijn tot hét (digital) marketing recruitment bureau van Nederland en bedienen we grote bedrijven in verschillende sectoren. Met eigen tools en technieken om processen te optimaliseren en de klant nog beter te helpen. To be continued zou ik zeggen. ;-)’’

Floris: ‘’Wij willen bekend staan als hét bedrijf waar je moet zijn als werknemer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging en werkgever die op zoek is naar een nieuwe kandidaat. Wij snappen, ademen en begrijpen marketing. Dat moet iedereen weten.’’

Binnenkort in real life kennismaken? Leuk! Stuur ons een berichtje.

Gepubliceerd op 30 september 2022

Kom in contact